לחצו לשיתוף

בלחץ חברות הנשק: הקלות נרחבות בתקנות כלי ירייה || נציגת שדולת הנשים: ״מהלך מסוכן שאסור שיצא לפועל״‎

ועדת הפנים קיימה היום (ב׳) דיון נוסף בנוגע לשורת הקלות בתקנות כלי ירייה. עו״ד מרים זלקינד, מקדמת המדיניות והחקיקה של שדולת הנשים בישראל, שנכחה בדיון מטעם הקואליצייה ״האקדח על שולחן המטבח״, התריעה בפני הוועדה: ״המהלך הנוכחי של השר ארדן, להרחבת מספר ההיתרים הניתנים לנשיאת נשק ולמתן הקלות משמעותיות בהליכי ההכשרה הנדרשים לקבלת רישיון, נעשה באופן נמהר, ומבלי לקחת בחשבון את פוטנציאל הפגיעה באוכלוסיות רבות ובנפגעי עבירה עתידיים, ובראשן נשים. מדובר במהלך בעייתי ומסוכן שאסור שיצא לפועל ללא דיון ציבורי ראוי, ובאופן שיהפוך את תהליך קבלת הרישיון לשאת נשק לנגיש לכל דורש״

במהלך הדיון החליט יו״ר וועדת הפנים, ח״כ יואב קיש, בלחץ חברות הנשק, להקל גם במבחן העיוני הנדרש לצורך קבלת הרישיון, כך שניתן יהיה לעבור אותו בציון נמוך יותר ממה שקבוע כיום, וכן שבכל חידוש רשיון לא יהיה צורך במבחן עיוני נוסף לצורך הרענון, אלא רק מבחן מעשי. הקלה נוספת שאושרה בלחץ חברות הנשק במהלך הדיון קובעת כי חברות אבטחה יחויבו לבצע רענון למאבטחים רק פעם ב-6-9 חודשים, ולא פעם בחצי שנה, כפי שקבוע היום בתקנות.

״כל עוד הממשלה לא מוכנה לערוך מחקר רציני ומעקב מדוקדק על המצב הקיים, אסור לאפשר כל הקלה בתקנות הקיימות״, קראה עו״ד זלקינד לוועדה.

הקו הפתוח בשבילכן

הקו הפתוח לזכויות נשים בעבודה
הקו הפתוח לנשים מהמגזר החרדי
الخط المفتوح لحقوق النساء في العمل باللغة العربية
ለአማርኛ ቋንቋ 3 ቁጥር ይጫኑ
በሠራተኛ ሕግ ውስጥ የሕግ ምክር
Нажмите номер 4
прав женщин на работе
נגישות