פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בצל הקורונה מסמנת תקופה חדשה במערכת החינוך – מבלבלת ומאתגרת בעבור התלמידים והתלמידות ויותר מכך בעבור ההורים. נוכח המציאות המגדרית הקיימת שבה במרבית המשפחות חלוקת התפקידים היא כזאת שאימהות עדיין אחראיות יותר למטלות הבית וגידול הילדים, קיים חשש כבד שהמתווה לשנת הלימודים תשפ"א, שכולל צמצום של ימי הלמידה בבית הספר ומעבר לימי למידה מרחוק בבית, יפגע באופן קשה באימהות שתידרשנה שוב לגשר על הפער שבין מערכת החינוך לבין שוק העבודה.

המציאות היומיומית של נשים בישראל מלמדת כי הן ניצבות בפני חסמים רבים לשוויון בשוק העבודה. עבור אימהות עובדות הקושי מועצם במיוחד: שיעורי הלידה בישראל הם מהגבוהים מהמקובל בעולם המערבי, ושוק העבודה הוא תובעני במיוחד ודורש שעות עבודה רבות וזמינות מסביב לשעון. היות שברוב המשפחות בישראל נשים הן עדיין האחראיות העיקריות על עבודות הטיפול ומשק הבית, במקרים רבים הן נדרשות להכפיף את תפקידן בשוק העבודה לטובת תפקידן כאימהות, לוותר על הזדמנויות תעסוקתיות ולעבוד במשרות חלקיות ובשכר נמוך.

לנייר העמדה המלא >>

נגישות